"Eräänä iltana emäntäni ja hänen kaverinsa katselivat emännän veljen huoneessa televisiota. Veljen huoneen ovi on yleensä aina kiinni, enkä minä saa mennä sinne. Nyt ovi oli kuitenkin auki, joten lvahdin sisään ja suoraan piiloon sängyn alle. Sieltä huomasin, että myös isän ja äidin huoneen ovi oli auki. Heidän huoneessaan oli suosikkipaikkani: vaatekomero. En ollut uskoa tuuriani, kun vaatehuoneen ovikin oli auki! Olin piiileskellyt komerossa ainakin puoli tuntia, kun emäntäni kavereineen tajusi minun kadonneen. He lähtivät etsimään minua ja tutkivat myös komeron, mutta eivät äkänneet minua. He kolusivat läpi koko talon ja jopa pihan. Sitten he tarkistivat komeron vielä kerran, ja minä päätän astua ulos venytellen nautinnollisesti. Emäntäni ja hänen kverinsa saivat hirveän nurunpuuskan ja kiikuttivat minut omalle paikalleni olohuoneeseen. Julkaistu Lemmikki-lehdessä. Nro: 12/08